Published Papers - MIYAHASHI Sayuri
-
Positive Impact of the “GIGA School Project” on Rural and Small Schools
MIYAHASHI Sayuri (Part: Lead author )
Journal of Taiwan Education Studies 6 ( 3 ) 371 - 389 2025.05 [Refereed] [Invited]
-
Attempting to Construct the Professional Development System that supports Early-Career Teachers Beyond the Schools : Using the Instructional Rounds among small schools
宮橋小百合, 廣瀬真琴 (Part: Lead author )
大阪公立大学教育学会紀要『教育学論集』 3 13 - 23 2025.03 [Refereed]
-
Case studies of a principal’s response to parents who make a complaint about their child’s schooling
MIYAHASHI Sayuri
Graduate School of Teacher Education Wakayama University bulletin of Course Specializing in Professional Development in Education 9 1 - 7 2024.11 [Refereed]
-
小学校音楽科音楽づくり授業における教師と児童の発話分析(第2年次)
菅 道子, 上野 智子, 宮橋 小百合, 北川 真里菜
和歌山大学教育学部共同研究事業成果報告書 ( 和歌山大学教育学部 教職実践支援ユニット ) 2023 45 - 50 2024.02
-
Instructional Roundsによる現職院生の学びの特徴 : 教職大学院における実習科目としての成果と課題
宮橋小百合, 柏野貴之 (Part: Lead author, Corresponding author )
和歌山大学教職大学院紀要 : 学校教育実践研究 8 39 - 46 2024.01 [Refereed]
-
有田川町内における学校循環型授業研究の継続的発展に向けて
宮橋 小百合, 南垣内 智宏, 柏野 貴之, 川岸 俊夫, 安井 健晃, 嶋田 成暁, 坂本 利文, 九鬼 正志, 池下 勝也 (Part: Lead author )
和歌山大学教育学部共同研究事業成果報告書 2022 162 - 166 2023.02
-
小学校音楽科音楽づくり授業における教師と児童の発話分析
上野 智子, 菅 道子, 宮橋 小百合, 北川 真里菜
和歌山大学教育学部共同研究事業成果報告書 ( 和歌山大学教育学部 教職実践支援ユニット ) 2022 16 - 20 2023.02
-
Construction of the system for professional development of teachers to support their “Individually-Optimal Learning” : distributed leadership approach of the Research and Curriculum leaders
伊藤 崇裕, 宮橋 小百合 (Part: Corresponding author )
和歌山大学教職大学院紀要 : 学校教育実践研究 7 31 - 38 2022.11 [Refereed]
-
Achievements and problems of the teaching practicum of small schools in rural areas at a graduate school for teacher training
宮橋 小百合, 豊田 充崇, 中田 善夫 (Part: Lead author )
和歌山大学教職大学院紀要 : 学校教育実践研究 7 7 - 11 2022.11 [Refereed]
-
Development of the class for teachers as middle-leader at graduate school : Using interviews of life history approach with retired school administrators
宮橋 小百合, 二宮衆一, 岡本 のぞみ, 北川 真里菜, 塩路 文哉, 土田 恵久, 豊田 麗香, 藤木 仙雅, 三谷 崇浩, 横矢 晴美, 和田 慎也 (Part: Lead author, Corresponding author )
学校教育実践研究 7 1 - 10 2022.11 [Refereed]
-
有田川町内における学校循環型授業研究の発展
宮橋小百合, 南垣内智宏, 川岸 俊夫, 安井 健晃, 嶋田 成暁, 古川 弘樹, 山田 沙紀, 坂本 利文, 平松 朝子, 小切 佳生, 寺中 誠, 森 早百合, 福井 健太 (Part: Lead author )
和歌山大学教育学部共同研究事業成果報告書 2021 207 - 212 2022.02
-
有田川町内における学校循環型授業研究の推進
宮橋小百合, 川岸 俊夫, 安井 健晃, 九鬼 正志, 古川 弘樹, 服部 真子, 川口 久仁, 寺中 誠 (Part: Lead author )
和歌山大学教育学部共同研究事業成果報告書 220 196 - 201 2021.03
-
Analyzing Teaching and Learning Processes of Moral Education Lessons to Encourage Students to Internalize Moral Values and to Put them into Action
伊澤真佐子, 宮橋小百合
和歌山大学教職大学院紀要 : 学校教育実践研究 5 73 - 80 2021.03 [Refereed]
-
e Adapted idea of the Training Program of Novice Teachers to COVID-19 Calamity, and the Achievement.
藤本禎男, 宮橋小百合 (Part: Last author, Corresponding author )
和歌山大学教職大学院紀要 : 学校教育実践研究 5 63 - 71 2021.03
-
A Study on the Science Lessons Using a Rubric on the Experiment Planning at a Lower Secondary School
松尾祐樹, 宮橋小百合 (Part: Corresponding author )
和歌山大学教職大学院紀要 : 学校教育実践研究 5 81 - 88 2021.03 [Refereed]
-
A Study on the Educational Practices to Create and Promote the Students’Peer Relationships in a Japanese University : Interviews for Graduates who had experienced Peer-Leaders
宮橋小百合 (Part: Lead author )
和歌山大学教育学部紀要. 教育科学 71 51 - 56 2021.02
-
Learning designs to Enhance Reading Comprehension of Expository Texts in Japanese : Language Lessons : Focusing on the Lower Grade Students of Elementary School
森下 まちこ, 伊澤 真佐子, 横井 志保, 宮橋 小百合 (Part: Corresponding author )
和歌山大学教職大学院紀要 : 学校教育実践研究 No.4 1 - 8 2020.03
-
Curriculum Design for Moral Education in order to Promote Children’s Deeper Understanding
中山 眞弘, 宮橋 小百合, 糸我 直人 (Part: Corresponding author )
和歌山大学教職大学院紀要 : 学校教育実践研究 No.4 21 - 27 2020.03
-
Construction of the System for the In-service Training to Promote Early-Career Teachers’ Growth
中山 眞弘, 宮橋 小百合 (Part: Last author, Corresponding author )
和歌山大学教職大学院紀要 : 学校教育実践研究 No.4 77 - 84 2020.03 [Refereed]
-
初任者研修を核としたPLCの形成が学卒院生の実践力育成に与える影響
宮橋小百合
「学校教育実践研究」和歌山大学教職大学院紀要 3 65-72 2019.03 [Refereed]
-
小規模校における「対話的で深い学び」の構築に向けた実践と課題
中山眞弘, 西浦民子, 坂本善行, 宮橋小百合
「学校教育実践研究」和歌山大学教職大学院紀要 3 55-64 2019.03
-
Instructional Rounds の日本における試行と評価
廣瀬真琴, 森久佳, 宮橋小百合
鹿児島大学教育学部研究紀要 第70巻 249 - 261 2019.03
-
「考え、議論する道徳」授業の展望
坂本善光, 中山眞弘, 宮橋小百合
「学校教育実践研究」和歌山大学教職大学院紀要 2 59-63 2018.03
-
特別活動における学級会の取り組みの意義と展望~新学習指導要領を見据えて~
宮橋小百合, 中山眞弘, 須佐宏
「学校教育実践研究」和歌山大学教職大学院紀要 2 65-73 2018.03
-
学生のピア関係に注目した大学教育実践の研究
宮橋小百合
武庫川女子大学デポジトリ K153号 139頁 2018.03 [Refereed]
-
The practices and problems about the making observations and experiments in science lessons at elementary school
中山眞弘, 宮橋小百合
「学校教育実践研究」和歌山大学教職大学院紀要 2 47 - 51 2018.03
-
初任者研修プログラムにおける訪問指導の実際と課題
宮橋小百合, 中山眞弘, 須佐宏
「学校教育実践研究」和歌山大学教職大学院紀要 1 35-44 2017.03
-
初任者研修プログラムの授業科目のカリキュラムデザインとその成果
宮橋小百合, 須佐宏, 豊田充崇, 谷尻治
「学校教育実践研究」和歌山大学教職大学院紀要 1 15-24 2017.03
-
初年次教育におけるピア・リーダーのサポートとその評価―地方私立大学における事例に基づいて―
宮橋小百合
和歌山大学教育学部教育実践総合センター紀要 ( 和歌山大学教育学部附属教育実践総合センター ) 25 ( 25 ) 49-56 - 56 2016.03
-
Instructional Rounds as New Type of Networked Learning Communities : District & School Reform on the basis of Data Obtained by Lesson Analysis
廣瀬 真琴, 宮橋 小百合, 木原 俊行, 森 久佳, 深見 俊崇, 矢野 裕俊
大阪市立大学教育学会教育学論集 ( 4 ) 17 - 29 2015.12 [Refereed]
-
ピアリーダー学生の意識を通してみた学習サポート活動の意義
宮橋小百合
初年次教育学会誌 6巻1号 86-93 2014 [Refereed]
-
フレネ教育実験コレージュ・リセにおけるカリキュラム開発の独自性
細尾萌子, 大津尚久, 宮橋小百合, 堀内達夫
フランス教育学会紀要 24 79 - 92 2012 [Refereed]
-
フランスの小学校における市民性教育実践に関する一考察:リヨン市での調査結果からフランスの小学校における市民性教育実践に関する一考察:リヨン市での調査結果から
宮橋小百合 (Part: Lead author )
『教育学論集』大阪市立大学大学院文学研究科教育学教室 36 22 - 31 2010.03