Published Papers - TAKEZAWA Taishi
-
Comprehensive early family intervention for caregivers of children with developmental parent training program for elementary school students with autism spectrum disorders
Taishi Takezawa, Ritsuko Horikaw, Yoshiko Kuriyama (Part: Lead author, Corresponding author )
Journal of Science Educational Science ( Journal of Science, Hanoi National University of Education ) 69 ( 5A ) 302 - 308 2024.12 [Refereed]
-
小学校知的障害特別支援学級における読み書きの個別の指導・支援 : 国語科及び自立活動の実践を通して
(Part: Corresponding author )
和歌山大学教職大学院紀要学校教育実践研究 8 11 - 17 2024.01 [Refereed]
-
特別支援学校における音楽科および音楽を活用した「自立活動」に関する実態調査
上野智子, 竹澤大史, 近藤親子, 菅道子
和歌山大学教職大学院紀要学校教育実践研究 ( 和歌山大学大学院教育学研究科教職開発専攻(教職大学院) ) 7 39 - 49 2023.03 [Refereed]
-
特別支援学校における自立活動の授業を通した自閉症スペクトラム障害(ASD)と知的障害のある児童を対象とした自発的なコミュニケーションに指導と評価について
小山朱美, 竹澤大史, 武田鉄郎 (Part: Corresponding author )
和歌山大学教職大学院紀要学校教育実践研究 7 59 - 68 2023.03 [Refereed]
-
特別支援教育の現場の実践を見据えた実践研究のあり方の追究 : 『特殊教育学研究』掲載の実践研究論文の分析を通して
武田 鉄郎, 竹澤 大史, 菅井 裕行, 福田 奏子, 佐々木 銀河, 佐島 毅
和歌山大学教育学部紀要. 教育科学 ( 和歌山大学教育学部 ) 73 73 - 81 2023.02 [Refereed]
-
Present situation and tasks of “peer interactions and collaborative learning” between students at special and regular schools: A case study of two special schools
Katsunori Furui, Yohei Okamoto, Takayo Yamamoto, Taishi Takezawa, Tetsuro Takeda, Yukari Yamazaki
Journal of Science Educational Science ( Journal of Science, Hanoi National University of Education ) 408 - 415 2022.12 [Refereed]
-
A trial to evaluate the effectiveness of online parent training programs for caregivers of young children with autism spectrum disorder
Taishi Takezawa, Tomoko Naruse, Toru Yoshikawa (Part: Lead author, Corresponding author )
Journal of Science Educational Science 67 ( 5A ) 14 - 20 2022.12 [Refereed]
-
コロナ禍における小学校特別支援学級での取り組みの経過
竹澤大史, 福田規江, 山本知佳, 岩﨑朝蔵, 村木美奈, 成末昂矢, 谷本沙紀, 武田鉄郎 (Part: Lead author, Corresponding author )
和歌山大学教職大学院紀要学校教育実践研究 ( [出版社不明] ) 6 147 - 154 2022.03 [Refereed]
-
自閉症スペクトラム障害のある幼児の養育者を対象とした心理教育プログラムの効果
竹澤大史, 成瀬朋子, 小松則登, 加藤智浩, 小﨑祐美子, 長谷川桜子, 吉川徹 (Part: Lead author, Corresponding author )
臨床発達心理実践研究 16 ( 2 ) 109 - 118 2021.12 [Refereed]
-
A case study focusing on enhancing social development and learning of elementary school students with developmental disabilities through self-reliance activities in special needs classes.
Fukuda, N, Takezawa, T, Takeda, T (Part: Corresponding author )
HNUE Journal of Science 66 ( 4AB ) 11 - 17 2021.09 [Refereed]
-
Correlation between cognitive evaluation, coping and stress response of students with medical needs related with psychosomatic disorders.
Tagawa, K, Takezawa, T, Takeda, T
HNUE Journal of Science, 66, 4AB, 39-47 66 ( 4AB ) 39 - 47 2021.09 [Refereed]
-
ベトナムの特別支援教育と教員養成の歴史と現状
竹澤大史, 藤本文朗 (Part: Lead author )
日本の科学者 56 ( 6 ) 24 - 29 2021.06
-
コロナ禍、ポストコロナ社会における特別支援学校の対応及びコンサルテーションの実際
武田鉄郎, 竹澤大史, 寺尾朗代, 黒江純子, 中谷愛, 小畑伸五, 畑香織
和歌山大学教職大学院紀要学校教育実践研究 ( [出版社不明] ) 5 ( 5 ) 1 - 13 2021.03 [Refereed]
-
原口英之, 小倉正義, 加藤香, 竹澤大史, 吉川徹, 安達潤, 井上雅彦
発達障害研究 ( 日本発達障害学会 ) 42 ( 3 ) 271 - 278 2020.11 [Refereed]
-
他職種と連携したコンサルテーションを活用した小学校の校内研修の在り方
岩﨑朝蔵, 竹澤大史 (Part: Last author )
和歌山大学教職大学院紀要学校教育実践研究 ( [出版社不明] ) 4 ( 4 ) 85 - 95 2020.03 [Refereed]
-
発達障害のある子どもを担当する保育者を対象とした研修プログラムの効果測定の試み
竹澤大史 (Part: Lead author, Corresponding author )
和歌山大学教職大学院紀要学校教育実践研究 ( [出版社不明] ) 4 29 - 34 2020.03 [Refereed]
-
Effectiveness of in-service training programs for nursery school teachers of young children with developmental disabilities in Japan
Takezawa, T. (Part: Lead author, Corresponding author )
HNUE Journal of Science 64 ( 9 ) 26 - 31 2019.09 [Refereed]
-
Effects of Short-Term Residential Intervention Program for Parents of Children with Developmental Disabilities
Takezawa, T. (Part: Lead author, Corresponding author )
HNUE Journal of Science 63 ( 9 ) 172 - 177 2018.09 [Refereed]
-
Current Status and Problems of Psychosocial Adaptation of Students with Mild Intellectual Disabilities and Developmental Disabilities Who are Enrolled in the Middle School and Upper Secondary School of Intellectual Disabilities Special Support Schools in Japan
Takeda, T., Okuno, I., Kitaoka, D. & Takezawa, T. (Part: Last author )
HNUE Journal of Science 63 ( 9 ) 75 - 83 2018.09 [Refereed]
-
幸順子, 竹澤大史 (Part: Last author )
名古屋女子大学紀要 ( 名古屋女子大学 ) 64 419 - 427 2018.03 [Refereed]