Misc - 曽我 真人
-
An Authoring Tool for CAI for End-User Modification using Feedback from the Learning Process
松本勉,林敏弘,曽我真人,他3名
Proc. World Conf. on Educational Multimedia and Hypermedia / World Conf. on Educational Telecommunications, Vol.2 pp.1384-1389 1998年06月 [査読有り]
-
WWWによる公共天文台望遠鏡の遠隔操作システムの構築と理科教育への応用
曽我真人、尾久土正己、豊増伸治、田中俊成、田中英明、坂元誠、渡辺健次
教育工学関連学協会連合第5回全国大会講演論文集第一分冊 pp.307-310 - 310 1997年09月
-
曽我 真人, 田中 俊成, 田中 英明, 坂元 誠, 豊増 伸治, 渡辺 健次, 尾久土 正己
教育システム情報学会研究報告 ( 教育システム情報学会 ) 1997 ( 1 ) 39 - 44 1997年07月
-
A Framework of Remote Telescope System by WWW with Computer Assisted Guidance and Instruction
Kenzi Watanabe, Toshinari Tanaka, Makoto Samamoto, Hideaki Tanaka, Shinji Toyomasu, Masami Okyudo
Proc. World Conf. on Educational Multimedia and Hypermedia / World Conf. on Educational Telecommunications, Vol.2 pp.996-1001 1997年06月 [査読有り]
-
Designing Self-explanation Environment for Multilayer Understanding -In Case of Program Understanding-
曽我真人,柏原昭博,豊田順一
Proc. IEEE, Int. Conf. on Multimedia Engineering Education pp.49-57 1996年07月 [査読有り]
-
Adaptive Fill-in-blank Program Problems from The View of Cognitive Load and Application Systems on WWW
曽我真人,柏原昭博,豊田順一
Proc. Int. Conf. on Computers in Education pp.575-582 - 582 1995年12月 [査読有り]
-
Intelligent Multimedia Systems on WWW for Fill-in-blank Program Problems
Masato Soga, Akihiro Kashihara, Jun'ichi Toyoda
7th World Conference on Artificial Intelligence in Education (AI-ED'95) 1995年08月 [査読有り]
-
プログラム理解の促進制御に向けて-空欄補充問題と認知的負荷-
柏原 昭博, 曽我 真人, 豊田 順一
教育システム情報学会研究報告 1995 ( 1 ) 29 - 36 1995年04月
-
プログラム理解の促進制御に向けて : 空欄補充問題と認知的負荷
柏原 昭博, 曽我 真人, 豊田 順一
電子情報通信学会技術研究報告. ET, 教育工学 ( 一般社団法人電子情報通信学会 ) 95 ( 14 ) 31 - 38 1995年04月
-
How to make fill-in-blank program problems
M SOGA, A KASHIHARA, J TOYODA
SYMBIOSIS OF HUMAN AND ARTIFACT: FUTURE COMPUTING AND DESIGN FOR HUMAN-COMPUTER INTERACTION ( ELSEVIER SCIENCE PUBL B V ) 20 839 - 844 1995年 [査読有り]
-
Generation of a hierarchical representation for graphic patterns based on grouping
Masato Soga, Jun'Ichi Toyoda, Yusuke Nitta, Takeshi Imanaka, Masuzo Yanagida
Systems and Computers in Japan 24 ( 2 ) 70 - 87 1993年
-
群化に基づく図形パターンの階層表現の生成
曽我真人
1992年03月
-
An Integration of Prolog and Neural Networks to Deal with Sensibility in Logic Programs
今中武,曽我真人,上原邦昭,豊田順一
Proc. IEEE Int. Conf. on Systems Integration pp.738-746 1990年04月 [査読有り]
-
レタリングCAD
辻合秀一,曽我真人,長江貞彦
第3回NICOGRAPH論文コンテスト論文集(社団法人日本コンピュータグラフィックス協会), pp.148-152 1988年11月
-
コンピュータによる日本文字の自動デザイン法
曽我真人,辻合秀一, 長江貞彦
PIXEL, No.72(図形情報処理センター), pp.121-135 1988年09月
-
Development of CAL (Computer Aided Lettering)System for Japanese Letter KANJI
曽我真人,辻合秀一,長江貞彦
Proc. 3rd Int. Conf. on Engineering Graphics and Descriptive Geometry, Vol.2 pp.231-236 1988年08月 [査読有り]
-
技能や技術の学習・伝承・展開を促進するシステムと実践
曽我真人
教育システム情報学会全国大会 公開フォーラム ( 教育システム情報学会(JSiSE) ) 1905年07月
-
読者の視線移動軌跡を基準とする初心者向けマンガ内要素配置支援システムの設計
根来美貴,曽我真人,瀧 寛和
電子情報通信学会HCGシンポジウム ( 電子情報通信学会 ) A-5-1 1905年07月
-
Development of A Learning Environment for Playing Erhu by Diagnosis and Advice regarding Finger Position on Strings
Fumitaka Kikukawa,Sojiro Ishihara, Masato Soga, Hirokazu Taki
NIME2013 271-276 1905年07月 [査読有り]
-
Development of a Gesture Learning Environment for Novices' Erhu Bow Strokes
Fumitaka Kikukawa, Masato Soga, Hirokazu Taki
18th International Conference in Knowledge Based and Intelligent Information and Engineering Systems, KES 2014 ( KES2014 ) 1323-1332 1905年07月 [査読有り]